5 BĒRNIEM DRAUDZĪGAS JOGAS POZAS, KAS PALĪDZ PĀRVARĒT DUSMU LĒKMES UN CITUS KRĪZES BRĪŽUS
by Guna

Visi, kuriem ir bērni zina, ka būt par vecāku nav viegls darbs, jo ir jātiek galā ne tikai ar savām personiskajām krīzēm, bet arī ar savu bērnu pārdzīvojumiem un stresu.  Bērni savas grūtības var izrādīt gan emocionāli, gan fiziski un lai palīdzētu viņiem tikt ar šīm emocijām galā, mēs talkā varam ņemt jogu. Lūk, 5 jogas metodes, kā vieglāk pārdzīvot dusmu un citu emociju  lēkmes.

 

BITĪTES ELPA


   Vispirms palūdz bērnam dziļi ievilkt elpu, tas automātiski palīdzēs viņam nomierināties. Pēc tam, iemāci viņam bitītes elpu. Ieelpo un izelpā veido skaņu bzzzzz.  Ja iespējams, palūdz lai bērns apsēžas uz ceļiem, ieelpo un izelpā veicot skaņu bzzz noliecas uz priekšu, tā lai ar pieri  pieskaras pie grīdas.  Protams, ja esat uz ielas vai mašīnā, šo soli izlaidiet un vienkārši pāris reizes veiciet dziļas ieepas un bitītes izelpu.  Elpošana palīdzēs nomierināt nervu sistēmu, turklāt, tas palīdzēs novirzīt domas no pārdzīvojuma objekta.

 

KAĶA POZA

Kad esam uztraukušies vai stresā, mēs automātiski sasprindzinām savu fizisko ķermeni, tāpēc ir svarīgi iemācīt bērnam jau no mazotnes, ka ķermeņa izkustināšana palīdz arī atbrīvoties no stresa un uzkrātajām negācijām.  Nostājies četrrāpus, ieelpā virzies ar galvu uz augšu, izelpā, uzmet kūkumu. Atkārto vairākas reizes.

MĀKOŅA POZA

            Ir ļoti svarīgi ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem iemācīties “atlaist” visu to, kas mūs uztrauc. Ja to spējam, varam dzīvi uztvert daudz vieglāk.  Mākoņa vingrinājums palīdz gan bērniem, gan vecākiem nosaukt vārdā to, kas mūs uztrauc un “palaist” no sevis prom. Reizēm tikai pat apzinoties un nosaucot vārdā to, kas mūs uztrauc vai sadusmo, daļa no problēmas jau ir atrisināta, jo bieži vien mēs dusmojamies par vienu lietu, taču savas emocijas izrādam par kaut ko citu.  Reizēm mēdzam dusmas izgāzt uz tiem, uz kuriem nemaz neesam dusmīgi, tāpēc problēmas identificēšana ļoti palīdz saprast, kas ir mūsu neapmierinātības cēlonis.

Ieelpo un saliec ceļus,  iedomājies kā tu saņem ar rokām sev priekšā daudz mākoņus, un katrs no tiem iemoso sevī kādu lietu vai problēmu, kas tevi uztrauc, apbēdina vai sadusmo. Izelpā, iztaisno kājās un cel rokas augšā, pāri galva – atlaid visu kas tevi uztrauc.

KOKA POZA

            Koka poza ļoti labi palīdz mums atgriezt savu uzmanību atpakaļ pie ķermeņa, un uz brīdi aizmirst par to, kas notiek mūsu galvās.  Miers un līdzsvars, ko pieprasa šī poza viennozīmīgi palīdz prātam atgūt mieru.

Nostājies taisni. Vienu kājas pēdu atbalsti uz otras kājas potīti vai virs ceļa, un centies noturēt līdzvsaru.  Rokas vari turēt kopā pie sirds, vai virs galvas attēlojot koku zarus. Paliec šajā pozā pāris ieelpas, izelpas un tad samaini kājas.

BĒRNA POZA

            Jogas nodarbībās atpūtas poza, kuru izmantojam, kad esam piekusuši, ir bērna poza. Šajā pozā mē varam gan atpūsties, gan nedaudz maigi pastiept gurnus, muguras apakšējo daļu un augšstilbus. Šaj pozai ir arī lieliska nomierinoša iedarbība uz mūsu centrālo nervu sistēmu.

Sāc ar plaukstām uz ceļiem uz grīdas, tā it kā grasītos veikt kaķa pozu. Tad apsēdies atpakaļ uz saviem papēžiem un saliecies uz priekšu, lai vēders uzguļas augšstilbiem. Rokas vari izstiept uz priekšu, vai laist sev gar sāniem. Elpo dziļi un atpūties.

Avots http://www.mindbodygreen.com/0-18351/5-kid-friendly-yoga-poses-to-help-your-child-avoid-a-meltdown.html

Tulkoja un rakstīja: Kristīne Somere

Adaptēts no http://www.amazon.com/Good-Night-Yoga-Pose-Pose/dp/162203466X/ref=as_li_qf_sp_asin_il_tl?tag=mind0a3-20

Ilustrācijas: Sarah Jane